Ostatnio mało sypiam. Wolę czytać książki. Wbrew pozorom nie chodzi tu wcale o tematykę, gdyż o wiele istotniejszy jest sam fakt wykonywania czynności. Chociaż z drugiej strony ,tak jak w życiu, unikam monotematyczności i staram urozmaicać mój czytadło spis. Jednego dnia sięgam po nowele, a następnego czekam z wypiekami na rozwiązanie kryminalnej zagadki stulecia. Lubię w książkach zniszczone okładki pożółkłe kartki i zapach przesycony ludzkim dotykiem. Są jednym z tych kochanków ,którym nie odmawiam pójścia do lóżka. Cytując ,,książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni'', a ja uwielbiam mieć przy sobie kwiaty bez różnicy na porę roku. Teraz taki czas, że czytam i pachnę.

wtorek, 14 grudnia 2010

14.12.2010 . Alicja całkiem rzeczywista .

















Najczęściej wpadam w sidła własnej wszechstronności i ciekawości świata, bo  miałam dzisiaj pisać o wrażeniach po przeczytaniu Jerzego Pilcha. Niestety,nie uda mi się spełnić wcześniej postawionych sobie celów, gdyż przez przypadek znalazłam te oto zdjęcia i zakochałam się. Chociaż w życiu jestem mniej wylewna, sztuka daje mi ogromne pole do popisu. Zmieniam  w jej obszarze kochanków bardzo impulsywnie, intensywnie. Uprawiam najprawdziwsza poligamie.  
Od dnia kiedy przeczytałam ,, Alicje w krainie czarów,, stałam się jej niezaprzeczalna wielbicielką. Na początku bałam się dziwacznego przekroju postaci i krajobrazów. Z biegiem czasu nabrałam jednak zdumiewającego podziwu. Surrealistyczna, absurdalna ,nieprzewidywalna i przewrotna. Stała się dla mnie pewna podwaliną postrzegania świata. Sprawiła, że dostrzegam swój indywidualizm i niedopasowanie dla otaczających norm przychylniej. 
Wpływom tej książki ulega wielu artystów. Zaczynając od muzyków,reżyserów po fotografów. Musze jednak przyznać, że dopiero sesja, która zamieściłam powyżej sprawia, że poczułam klimat magii. Chwała Ci za to dzieło sztuki Eleno Kalis ! Wierze w autentyczność każdej z tych fotografii. W końcu po tak wielu sesjach w tym temacie modelką jest młoda, urocza dziewczynka. Pozuje bardzo naturalnie,a przynajmniej ma się takie wrażenia patrząc na fotografie. Wodna sceneria dodaje tajemnicy i pozwala mi  na chwile odpłynąć. Po nieudolnej adaptacji Tima Burtona, miód na spierzchnięte usta.

1 komentarz:

  1. Och tak, Alicja w krainie czarów to temat rzeka. Zyskała na swojej współczesnej popularności w głównej mierze dzięki zachwytom znanych osobistości. Niesamowite jest to na jak wielu ludzi wpłynęła, począwszy od Nabokova, aż po Dalego, choćby z tego względu warto ją przeczytać, ale gdy jest się już w pełni świadomym, zdolnym do odczytania wszelkich tajemnic, symboli zaszyfrowanych w treści. Dlatego uważam, że Alicja nie jest książką dla dzieci, na pewno nie taka Alicja o jakiej myślał Carroll podczas tworzenia. Cała tajemnica wokół autora, jego rzekomych skłonności ku pedofilii, niesamowite. Chciałabym wiedzieć więcej na ten temat. A zdjęcia są piękne, naprawdę piękne. Najbardziej podoba mi się drugie, trzecie i dwa ostatnie. Ukłony dla modelki za wytrwałość i ekspresję w tak skrajnych warunkach ;)

    OdpowiedzUsuń